Kriser kan (åbenbart) håndteres på mange måder

Hvad gør man, hvis man som flyselskab oplever, at et af ens fly kommer ud for en ulykke, og 14 passagere som resultat bliver kvæstet? Skal man hurtigt kontakte de pårørende? Bør man igangsætte en teknisk undersøgelse af flyet, der kan forklare årsagen til ulykken?

Det ville de fleste flyselskaber måske gøre. Og måske har det thailandske flyselskab Thai Airways også gjort disse ting, men de har også gjort noget andet, som altså ikke kunne gå min næste forbi. De valgte simpelthen at dække flyselskabets navn og logo på flyet for at mindske skaden på deres image.

Kreativt og alternativt er vist alt, jeg kan sige om det.

Læs mere om historien her

About gitteengkjaer

Jeg er en 23-årig kvindelig studerende, der er i gang med en kandidatuddannelse i Virksomhedskommunikation på Aarhus Universitet. Jeg har derfor fået en forståelse for kommunikationens kompleksitet og anerkender, at det er en svær, men vigtig, disciplin, som jeg konstant bestræber mig efter at blive bedre til. I den forbindelse holder jeg gerne øje med, hvad der sker derude i den virkelige verden, hvad de gør godt, og hvad de gør mindre godt. Tanker herom og andre finurligheder i mediebilledet finder derfor ofte vej hertil.

Leave a Reply

